بهداشت و خدمات درمان در ترکیه طی دهه های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، تا جایی که ترکیه هم اکنون ارائه دهنده خدمات برتر مراقبت های بهداشتی منطقه ای می باشد.

 ترکیه به عنوان مقصد مراقبت های بهداشتی متمرکز با پیشرفت های برتر فن آوری شناخته می شود، سالانه پذیرای هزاران بیمار خارجی از خاورمیانه و کشورهای اروپایی می باشد. ترکیه همچنان به دنبال برتری پزشکی و تخصصی برای ایجاد پایگاهی با کیفیت در مراقبت از بیماران است. سیستم مراقبت های بهداشتی ترکیه در تلاش است تا با سایر ارائه دهندگان خدمات درمانی جهانی رقابت کند .

مراقبت های بهداشتی و پزشکی برای اتباع خارجی در ترکیه:

وزارت بهداشت مسئولیت کلیه خدمات درمانی در ترکیه را بر عهده دارد. ترکیه در مقایسه با سایر کشورها از جمله ایالت متحده، آلمان و انگلیس، رقیب قدرتمندی در مراقبت های بهداشتی است. آمار موجود در ترکیه نشان می دهد این کشور  ارائه دهنده خدمات بهداشتی کم هزینه در مقایسه با سایر کشورها می باشد.

خدمات درمانی در ترکیه بدون تردید بهترین است. مراقبت های بهداشتی دولتی و خصوصی برای مهاجران به راحتی در دسترس است، مراقبت های بهداشتی خصوصی در مقایسه با اروپا و ایالات متحده بسیار مقرون به صرفه تر میباشد.

مهاجران با داشتن مجوز اقامت یکساله و پرداخت حداقل هزینه SGK (Sosyal Guvenlik Kurumu)، می توانند از بیمه بهداشت کشور ترکیه استفاده کنند. اگرچه هزینه های ماهانه به طور مرتب افزایش می یابد، اما پوشش بیمه برای کل اعضای خانواده فراهم می شود.از بیمه SGK می توان به عنوان کمک هزینه درمان در برخی از بیمارستان های خصوصی و همچنین پذیرش در بیمارستان های دولتی استفاده کرد.

هر شهر یا روستا دارای مرکز بهداشت خانوادگی (Aile) است که مانند مرکز اورژانس محلی است. به طور کلی با نام Saglik Ocagi یا Aile Sagligi Merkezi شناخته می شود، مشاوره در این مراکز درمانی خانوادگی برای کسانی که اجازه اقامت دارند و همچنین گردشگران رایگان میباشد.

علاوه بر این، بسیاری از مراکز جراحی خصوصی یا پلی کلینیک ها (مراکز درمانی با بیش از یک متخصص و بیشتر شبیه به مینی بیمارستان) وجود دارد که از نظر هزینه های درمانی با هم رقابت می کنند. در این مراکز تمامی پرسنل به زبان انگلیسی صحبت می کنند، که معمولاً برای اتباع خارجی و مهاجران گزینه خوبی  می باشد.

 (بیمارستانهای دولتی) خدماتی مانند آمبولانس و موارد اضطراری را برای گردشگران و ساکنان به طور یکسان ارائه می دهد که شامل هزینه می باشند.

پزشکان در کلینیک های خصوصی یا عمومی Saglik Ocagi (مراکز بهداشت خانواده) می توانند بیماران را برای معالجه تخصصی به بیمارستان دولتی ارجاع دهند. اگرچه این مراکز درمانی به طور کلی از استاندارد بالایی برخوردار اند، اما این بیمارستان های عمومی می تواند برای گردشگران که مسلط به زبان ترکی استانبولی نیستند کمی گمراه کننده و دلهره آور باشد.

به طور کلی انتظار می رود بیماران برای اقامت شبانه همراه داشته باشند و توصیه می شود غذای خود را بیاورید. درمان های اضطراری هم برای گردشگران و هم برای ساکنان رایگان است اما هزینه پذیرش را باید پرداخت کنید. در مورد شهروندان این مورد تحت پوشش SGK است.

در بیمارستان های خصوصی (آجی بادم و بیمارستان آمریکایی و …. )خدمات آمبولانس و معالجه اضطراری برای عموم در دسترس می باشد اما هزینه های آنها از بیمارستان های دولتی بالاتر می باشد.

ممکن است گردشگران بخواهند بررسی کنند که بیمه مسافرتی آنها را تحت پوشش قرار می دهد و ساکنان باید بررسی کنند که نرخ تخفیف برای چه درمان هایی توسط SGK ارائه می شود.

بیمارستان های خصوصی در ترکیه از استاندارد بسیار بالایی برخوردارند و نرخ هزینه های پزشکی برای انجام اقدامات تخصصی یا جراحی پلاستیک در ترکیه بسیار پایین تر از بیمارستان های انگلیس، اروپا و ایالات متحده می باشد.

چگونه میتوانم در ترکیه وقت دکتر بگیرم؟

می توانید بصورت حضوری یا به صورت آنلاین یا تماس تلفنی وقت ویزیت خود را تنظیم و دریافت نمایید. برای گرفتن وقت از  بیمارستان های دولتی می توان با شماره ۱۸۲ تماس حاصل نمود یا از طریق آدرس https://hastanerandevu.gov.tr/Vatandas/”>https://hastanerandevu.gov.tr/Vatandas/

یا با دانلود برنامه ‘182 Merkezi’ بصورت آنلاین اقدام نمود.

 باید از مراکز خانوادگی محلی به صورت حضوری و عموماً از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر روزهای دوشنبه تا جمعه وقت ویزیت بگیرید.

خدمات دندان پزشکی در ترکیه چگونه است؟

استانداردهای درمانی دندانپزشکی در ترکیه بسیار عالی است ، هزینه های درمان به طور کلی ۵۰ تا ۷۰ درصد ارزانتر از انگلیس، اروپا و ایالات متحده است و این موضوع باعث شده توجه بسیاری از افراد برای انجام کارهای داندانپزشکی جلب شود.

هزینه دارو با بیمه در ترکیه

افراد بالای ۱۸ سال مقیم ترکیه که در SGK ثبت نام کرده اند ، فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه برخی از داروهای تجویز شده را پرداخت می کنند. برخی از بیمه های خصوصی تنها درصدی از هزینه داروهای تجویز شده را پوشش می دهند در حالی که برخی دیگر همه آنها را پوشش می دهند. شهروندان و اتباع خارجی ثبت نام شده در SGK در سیستم دیجیتالی جدید می توانند نسخه های پزشک خود را با شماره شناسه ترکی (kimlik) مشاهده نمایند.

آیا دارو در ترکیه ارزان است؟

اکثر داروهای شرکت های داروئی ترکیه ارزان تر از معادل خارجی آنها مانند انگلیس، کشورهای اروپائی و امریکایی است. ولی داروهای کمیاب بدلیل وارداتی بودن بسیار گران قیمت می باشند، اما برای اتباع خارجی ممکن است توسط SGK یا سیاست های مراقبت های بهداشتی خصوصی تحت پوشش قرار گیرد.

آیا برای درمان پزشکی به ترکیه سفر میکنید؟

بیمارستان ها و مراکز پزشکی ترکیه بخاطر وجود متخصصان پزشکی ماهر که برخی از آنها دارای مجوز درمان از ایالات متحده می باشند ترکیه را به مقصد بسیار جذاب پزشکی در اروپا تبدیل کرده است.

ترکیه با بیش از ۶۰۰ بیمارستان خصوصی و مؤسسات پیشرو، خدمات قابل قبول به مراجعه کننده گان بین المللی ارائه می دهند.

اگر جهت درمان به ترکیه سفر می کنید ، باید به چند نکته کلیدی در خصوص  پیدا کردن و مراجعه به پزشک توجه نمایید.

به نیازهای درمانی خود را آگاه باشید، این امر به شما در یافتن پزشک مناسب کمک خواهد کرد.

نسبت به بیماری خود پزشکان متخصص در این زمینه را جستجو کنید. پس از انتخاب، با آنها تماس گرفته و مستقیماً با آنها صحبت کنید.

همه اسناد پزشکی را به صورت کتبی دریافت کنید: مانند هزینه های پزشکی ،داروئی، نظرات و توصیه ها.

با زبان انگلیسی و یا ترکی استانبولی که به آن کاملا مسلط هستید با پزشک خود حرف بزنید. در مراکز خصوصی ترکیه و در اکثر اماکن پزشکی ، به زبان انگلیسی با مراجعه کننده گان خارجی صحبت می کنند.

اقدامات لازم در مواقع اورژانسی در ترکیه :

 در موارد اورژانسی حاد یا تصادفات، حتماً با آمبولانس تماس گرفته شود. اگر در تفرجگاه یا هتل اقامت دارید، فقط با پذیرش تماس بگیرید یا اگر قادر به انجام این کار نمی باشید. اطمینان حاصل نمایید که شخصی به آمبولانس خبر داده است.

آمبولانس بیمار را به بخش اورژانس نزدیکترین بیمارستان دولتی منتقل می کند.

بلافاصله ویزیت شده و هزینه ای برای حضور در اورژانس پرداخت نمی کنید. این امر که فرد شهروند ترکیه نمی باشد، تغییری در روند کار ایجاد نمی کند، با بیمار به طور یکسان رفتار می شود.

بیمارستان های خصوصی ترکیه در مقایسه با بیمارستان های خصوصی انگلیس و بیشتر کشورهای منطقه اروپایی، هزینه ی کمتری ( نصف هزینه ) دریافت می کند.

آیا باید بیمه درمانی داشته باشیم؟

پیشنهاد دولت برای اتباع خارجی، طرح خدمات بهداشت عمومی (SGK) می باشد که برای زوج ها و خانواده ها مناسب می باشد ، برای افراد مجرد مقرون به صرفه نیست.

تحت پوشش SGK، با هزینه ماهانه پایین به مراقبت های پزشکی عالی دسترسی دارید ، اگرچه لیست انتظار برای برخی از بیماری های خاص می تواند طولانی باشد، ولی به طور کلی ایده خوبی است که بیمه درمانی داشته باشید.

اگر زیر ۶۵ سال سن دارید، یکی از شرایط دریافت مجوز اقامت، داشتن بیمه درمانی خصوصی است. بیمه درمانی باید برای طول دوره اقامت فرد معتبر باشد.

ترکیه به منطقه برتر پزشکی و مراقبت های بهداشتی نسبت به اروپا و به رقیب ایالات متحده تبدیل شده است. هزینه های پایین و امکانات درمانی متنوع و مجهز به فناوری روز دنیا ترکیه را به مکانی عالی برای دریافت خدمات درمانی با نرخ عالی تبدیل کرده است.

پزشکان ترکیه معمولاً در خارج از کشور آموزش دیده اند و مجوزهای پزشکی خود را از ایالات متحده دریافت کرده اند.

اگر به ترکیه سفر می کنید اطمینان داشته باشید که بهترین مراقبت های پزشکی را دریافت خواهید کرد و توسط بهترین پزشکان آموزش دیده تحت درمان قرار می گیرید.

پیام بگذارید

X