کدهای دیپورت چیست؟

کد های علت دیپورت اتباع خارجی و نحوه طرح دعوی برای باطل کردن این کدها

سالانه میلیون ها نفر خارجی برای مقاصد مختلف به کشور ترکیه سفر می کنند.

در برخی موارد، اتباع خارجی  اخراج می شوند و برای آنها کد محدودیت در نظر گرفته می شود زیرا قوانین موجود برای اتباع خارجی را رعایت نمی کنند.

در حین اخراج، بسته به دلایل اخراج، ممکن است کد محدودیت در سوابق آنها درج شود و با توجه به این کد، از ورود مجدد آنها به جمهوری ترکیه به مدت 1 ماه تا 5 سال و یا حتی در برخی موارد به طور نامحدود جلوگیری شود.

برخی از کدهای محدودیت ورود به خاک ترکیه در زیر آمده است:

اتباع خارجی که درخواست حمایت بین المللی می نمایند، پس از درخواست اداری،  ارزیابی می شوند که آیا برای این وضعیت مناسب هستند یا خیر. اگر نتیجه ارزیابی مناسب نباشد، کد مربوطه  در پرونده آنها درج می شود.

چگونه می توان کدهای محدودیت برای اتباع خارجی را باطل کرد؟

در بالا توضیح دادیم که به دلایل مختلف کدهای محدودیت متفاوتی برای اتباع خارجی اعمال می شود و بر این اساس دوره زمانی متفاوتی برای افراد جهت ورود مجدد به ترکیه اعمال می شود.

 باطل کردن کد محدودیت از طریق طرح دعوی در دادگاه اداری و در برخی موارد از طریق درخواست اداری یا دعوت نامه قابل حذف است. همچنین همکاری فرد با یک وکیل در مورد این موضوع از نظر اشرافیت به موضوع و قوانین بسیار مهم است. زیرا  راه حل قانونی برای حذف هر کد متفاوت است .

تشکیل پرونده اداری برای حذف قانون محدودیت

اشخاصی که برای آنها حکم دیپورت صادر شده و کد محدودیت در پرونده آنها درج شده است می توانند با طرح دعوی در دادگاه اداری حکم محدودیت را ابطال کنند. بسته به هر کد محدودیت، لازم است اقدامات مختلفی انجام شود و دفاعیات متفاوتی در پرونده ارائه شود.

اگر برای شخص خارجی کد محدودیت درج شده و تصمیم اخراج او گرفته شده است، منطقی ترین راه این است که در اسرع وقت برای ابطال تصمیم اخراج خود شکایت کند.

در صورت تشکیل پرونده ابطال علیه تصمیم اخراج، تا نتیجه پرونده ابطال تشکیل شده منتظر می ماند. به عبارت دیگر در صورت طرح دعوی، فرد خارجی تا پایان نتیجه پرونده خود، اخراج نخواهد شد.

پیام بگذارید

X