فرانچایز به چه معناست ؟

فرانچایز به چه معناست ؟

در دنیای مدرن امروزی  بسیاری از کسب و کارهای بزرگ جهت توسعه و پیشرفت ، جایگاه خود را از سنتی به مدرن تغییر داده‌اند و مطابق با الگوی فرانچایز به رشد خود ادامه می‌دهند. درواقع فرانچایز (Franchise) الگویی برای توسعه و خرید کسب و کارها محسوب می‌شود.

اگر بخواهید از همان ابتدا کسب و کاری در حوزه خاص ( پوشاک ) راه‌اندازی کنید، علاوه بر سرمایه ، نیاز به مکان مناسب ، بازاریابی ، دریافت مجوزهای لازم و بسیاری موارد دیگر دارید ، حال تصور کنید همین پروسه را در کشور ترکیه قرار است سپری نمایید ؛ طبیعتاً فرایندی سخت و زمانبر پیش رو دارید .

اگر برای دریافت فرانچایز اقدام کنید و نماینده یک برند باشید، تمام مراحل به صورت آماده در اختیار شما قرار خواهد گرفت و تنها باید در حوزه فروش محصولات تلاش نمایید .

اکثر برندها، نماینده‌های خود را حمایت می‌نمایند تا فروش آن‌ها تضمین شود تا شاهد یک معامله دو سر برد باشند .

اصول فرانچایز در ترکیه

مطمئن‌ترین روش راه اندازی کسب و کار در کشور ترکیه اخذ نمایندگی از برندها و خرید فرانچایزها است.

زمانی که فرانچایز یک برند را خریداری کردید ، برند موظف است در زمینه‌های آموزش ، تامین مواد و هزینه‌های اولیه،  بازاریابی، فروش و مدیریت همراه شما باشد و در ازای آن مبلغی را دریافت کند.

درواقع برند مورد نظر امتیاز خود را به فروش می‌رساند و شما نماینده‌ای از آن برند خواهید شد.

برای اخذ فرانچایز به صورت قانونی باید اعتبارنامه های  لازم را از برند مدنظر دریافت نمایید ، بسیاری از برندهای معتبر برای متقاضیان خود جهت دادن نمایندگی دوره های مدیریت ، بازاریابی و فروش ، تبلیغات برگزار می نمایند ، با شرکت در دوره ها و دریافت مجوزهای آموزشی لازم فرانچایز به متقاضیان اعطا می شود .

پس از ثبت شرکت ، قراردادی بین متقاضی و صاحب برند منعقد میگردد  و در آن وظایف و تعهدات طرفین به طور کامل شرح داده می شود و پس از امضای قرارداد باید طرفین نسبت به اجای آن  تلاش نمایید. صاحب برند موظف است حمایت‌ها و مشاوره‌های لازم را در اختیار فرانچایز گیرنده  قرار دهد.

هزینه فرانچایز در ترکیه

به طور کلی هزینه‌ اخذ نمایندگی از یک برند در ترکیه باتوجه به ارزش و اعتبار برند و همچنین مدت زمان قرارداد متفاوت است . با وجود حمایت های  صاحب  برند برای شروع و پیشرفت  ، اما برای راه‌اندازی و پیشرفت در هر کسب و کاری هزینه‌های نیز وجود دارد . خرید لوازم مورد نیاز، طراحی داخلی مکان موردنظر و استخدام نیروی های ماهر از هزینه‌های لازم برای راه‌اندازی هر کسب و کار به شمار می‌آیند.

دریافت فرانچایز در ترکیه برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که دارای سرمایه بالایی هستند.

کسانی که ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب و کار جدید ندارند.

افرادی که بدنبال رسیدن به سود زیاد در کمترین زمان ممکن هستند.

افرادی که هدف آن‌ها سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه است.

کسانی که می‌خواهند کسب و کار خود را با هزینه کمتر راه‌اندازی کنند.

برای افزایش آگاهی پیشنهاد می شود مقاله قانون سرمایه گذاری در ترکیه را مطالعه فرمایید.

X