استارت آپ

معنی و مفهوم استارت آپ

استارت آپ در لغت به معنی “راه اندازی یک کسب و کار جدید” می باشد و برخلاف آنچه که امروزه شاهد آن هستیم مختص کسب و کارهای مرتبط با تکنولوژی IT نیست و همه مشاغل را در بر می گیرد.

کافیست از ایده خود ، نقشه تجاری (بیزینس پلن) مناسبی داشته باشید و آن را پرورش دهید. پلن هایی را طراحی و طرح های توجیهی خود را آماده کنید، با این روش می توانید شتاب دهنده ها را جذب و ایده خود را عملیاتی نمایید .

استارت آپ در ترکیه

برای رشد در حوزه استارت آپ و جذب سرمایه گذار در کشور ترکیه باید به این نکته توجه داشت که ایده شما به یک مرحله  خوبی رسیده باشد و با طرح خام وارد ترکیه  نشوید.

در این کشور در بخش های مختلف سرمایه گذاران بی شماری در حال فعالیت می باشند  و قرار است روی این ایده ها سرمایه گذاری نمایند  و هرچقدر به مرحله اجرایی نزدیک باشد  درصد موفقیت و قرارداد شما بالاتر می رود.

 ایده باید توجیه اقتصادی برای کشور ترکیه داشته باشد چرا که اگر نقشی در وارد کردن پول به این کشور داشته باشد مورد حمایت  بیشتری قرار خواهد گرفت .

آمار و ارقام شتاب دهنده ها تا قبل از سال 2020 :

57 شتاب دهده قوی به غیر از حوزه علم و فناوری شناسایی شده است. استارت آپ ها بیش از 6000 هزار و میزان درآمد آنها بیش از 43 میلیارد دلار بوده است.

معرفی چند شتاب دهنده در کشور ترکیه

  • شرکت ترک تلکام شتاب دهنده ای به نام “پیلوت” دارد که برای ایده ها تا سقف 125 هزار لیر پرداخت می کند.
  • “پین کوپه” دیگر شتاب دهنده ای که تا سقف 5 هزار دلار سرمایه گذاری می کند.
  • “استارترز هاب ایکس” با مبلغ 250 هزار دلار ، کمک بزرگی را برای عملی کردن ایده ها می کند.
  • دانشگاه کوچ با سرمایه گذاری 100 هزار لیری در 3 درصد سود سهیم می شود.
  • دانشگاه سابانجی با 50 هزار لیر خود را در ایده ها سهیم می کند.

شروع کار استارت آپ در ترکیه

برای شروع فعالیت در ترکیه می توانید ثبت شرکت کنید و یا با ملحق شدن به یک تیم ترک توانایی های خود را به نمایش بگذارید.

 در این کشور کلیه امکانات برای به رخ کشیدن استعداد شما وجود دارد پس نگران مسائل مالی نباشید زیرا که ارقام و اعداد نیز متفاوت است. به انجام دادن  کار به نحو احسن فکر کنید و مارکتینگ خود را قوی تر نمایید . هرچقدر قوی تر خود را نشان دهید زودتر در بازار اینترنشنال ترکیه رشد کرده اید.

X