هزینه های مجوز کار و اوراق بهادار :

مطابق با قانون شماره 492؛ مجوزهای کار و معافیت های مجوز کار صادر شده برای خارجی ها مشمول هزینه می باشد.

ضمناً حق الزحمه اوراق ارزشمند از این اسناد که طبق قانون شماره 210  به عنوان اوراق ارزشمند نامیده می شود اخذ می گردد.

هزینه مجوز کار:

بر اساس قانون شماره 492، مجوزهای کار و معافیت های پروانه کار برای اتباع خارجی مشمول پرداخت هزینه می باشد و مبالغ در جدول زیر آمده است.

هزینه اوراق بهادار:

بنابه بند دوم ماده 27 قانون شماره 6735 بین المللی کار  و اصلاحیه قانون اسناد قابل معامله به شماره 210، پروانه های کار صادره از وزارت کشور به عنوان اوراق ارزشمند شمرده شده است.

به همین دلیل، وزارت کار از هر مجوز کار و معافیت پروانه کار صادر شده، مبلغی را طبق جدول زیر ، دریافت خواهد کرد.

هزینه اجازه اقامت “معاف”

با مقررات جدید ارائه شده توسط قانون شماره 6735، مجوزهای کار و معافیت های اجازه کار از هزینه های اجازه اقامت معاف هستند.

پرداخت هزینه های مجوز کار و هزینه اوراق بهادار:

در درخواست‌های مجوز کار داخلی (از جمله تمدید زمان)، برای خارجیانی که درخواست آنها توسط وزارت کار تأیید می‌شود، پرداخت هزینه مجوز کار و هزینه اوراق بهادار به طور جداگانه الزامی است.

 از متقاضیان خواهشمند است تا زمانی که پیامی مبنی بر پرداخت این مبالغ از سوی وزارت کار دریافت نکرده اند، هیچ گونه پرداختی را انجام ندهند.

پرداخت هزینه های مربوط به مجوز کار و کارمزد اوراق بهادار فقط در شعب بانک های ذکر شده در زیر قابل واریز است. از آنجایی که پرداخت‌های انجام شده توسط وزارت کار از طریق سامانه آنلاین مشاهده می‌شود، نیازی به ارائه رسید جداگانه به وزارت کار در هنگام پرداخت (به جز در موارد بسیار استثنایی) نیست.

خارجیانی که از خارج کشور تقاضای مجوز کار می نمایند ، هزینه مجوز کار و هزینه اوراق بهادار را در کنسولگری کشور ترکیه در کشور مبدا واریز نمایند و پس از دریافت اطلاعات پرداخت در وزارت کار ترکیه کارت مجوز کار آنها صادر خواهد شد .

میزان هزینه های مجوز کار:

با دستور ریاست جمهوری به شماره 3232241 که در تاریخ 7 جولای   2023در روزنامه های رسمی  به چاپ رسید، مبالغ ثابتی که در تعرفه های قانون عوارض شماره 492 درج شده ،50 درصد افزایش یافت و در سال 2023 قابل اعمال است . هزینه های سند اجازه کار برای سال 2023  از تاریخ 2023/08/07 معتبر خواهد بود در جدول زیر آمده است.

در صورت مفقود شدن سند پروانه کار، مبلغی معادل نصف حق الزحمه اخذ شده قبلی برای صدور مجدد آن اخذ می شود (قانون عوارض شماره 492، ماده 90)

** هزینه تمدید مجوز کار برای کسانی که از مدت اعتبار کارت شان  گذشته باشد با افزایش هزینه سال قبل با نرخ تجدید ارزیابی محاسبه می شود.

توجه: برای مجوزهای کاری بیش از یک سال، هزینه ای معادل 4635.30 لیر  برای هر سال دریافت می شود.

هزینه اوراق بهادار:

هزینه اوراق بهادار برای گواهی مجوز کار سال 2023 که از تاریخ 2023/01/01 معتبر خواهد بود توسط اداره کل حسابداری تعیین شده است (ردیف شماره: 79)

شعب بانک های مربوطه:

مبالغی که باید بابت کارمزد اجازه کار خارجی ها و هزینه اوراق بهادار واریز شود به شعب بانک های ذکر شده در زیر واریز می شود.

با ارائه شماره شناسایی خارجی خود (شماره کیملیک) به شعب بانک های زیر مراجعه کنید. درخواست دهنده اعلام نماید که مایل به پرداخت هزینه مجوز کار و هزینه اوراق بهادار برای مجوز کار صادر شده برای خارجی ها است.

پرداخت ها به شماره حساب های بانکی زیر متعلق به وزارت دارایی واریز در زمینه صدور کارت مجوز کار می باشد. ؛

– مبلغ هزینه پروانه کار به حساب شماره 9130 واریز می شود.

– هزینه اوراق بهادار با فیش جداگانه (با اعلام شماره شناسایی خارجی فرد) به حساب شماره 9267 واریز می شود.

قابل توجه اتباع خارجی. اگر شماره کملیک شخص موجود نباشد، بانک ها نمی توانند هزینه ای را دریافت نمایند.

  در زمان واریز مبالغ کارمزد ، هیچ گونه انتقال یا هزینه ای مشابه اضافی به جز مبلغ کارمزد به بانک پرداخت نکنید.

 بانک هایی که می توان در آنها کارمزد پرداخت کرد:

– T.C. Ziraat Bankası

– T. Vakıflar Bankası

– T. Halk Bankası

پرداخت های انجام شده به سایر بانک ها، اداره مالیات و یا به صورت اینترنتی غیر از شعب بانک های مشخص شده معتبر نخواهد بود. رسید هزینه پرداخت به وزارت کار ارسال نخواهد شد.

در صورت عدم پرداخت هزینه درخواستی و هزینه اوراق بهادار ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ، درخواست مجوز کار از روند حذف خواهد شد.

نکته مهم:

هزینه مجوزهای کار و معافیت های مجوز کار که مفقود اعلام می شود و درخواست صدور مجدد داده می شود ، برای صدور مجدد نصف هزینه مجوز کار فعلی و هزینه اوراق بهادار فعلی به طور کامل دریافت می شود. (ماده 90 قانون عوارض شماره 492 )

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا راهنمائی در خصوص اخذ مجوز کار با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

پیام بگذارید

X