بورسیه تحصیلی

بسیاری از افراد، علاقه‌مند تحصیل در خارج از کشور هستند، و تلاش می کنند تا با دریافت بورسیه تحصیلی در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند. شما با اخذ بورسیه تحصیلی می‌توانید به‌صورت رایگان یا هزینه اندک در کشور مورد نظرتان ادامه تحصیل دهید و بعد از پایان تحصیلات به آنجا مهاجرت نمایید!

بورسیه تحصیلی چیست؟

بورسیه تحصیلی کمک هزینه‌های مالی هستند که بر اساس شاخص ها و فاکتورهای گوناگون به دانشجویان و دانش‌آموزان از طرف نهادهای دولتی و خصوصی داده می شود. انواع زیادی از بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان و دانش‌آموزان تعریف می‌شود که هر کدام بسته به شایستگی‌ها و نیازهای مختلف آنها در نظر گرفته می‌شود. البته در برخی مواقع تفاوت‌هایی هم بین بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی وجود دارد.

انواع بورسیه های تحصیلی :

بورس تحصیلی به ۳ دسته کلی تقسیم‌بندی می شود.

دسته اول دانشجویانی که قادرند بدون انجام هیچ گونه فعالیتی بورس تحصیلی خود را دریافت کنند

دسته دوم دانسجویان باید در کنار تحصیل خود فعالیت‌های جانبی دیگری نیز انجام دهند

دسته سوم هم بورسیه‌های تشویقی است.

بورسیه‌های تحصیلی، غالبا توسط دانشگاه‌ها، ‌دولت‌ها،‌ افراد خیر و موسسات نیکوکاری و علمی ارائه می‌شوند تا فرصت تحصیل قشر‌های مختلف دانشجویی از هر کشوری فراهم شده و تحصیل برای دانشجویان کم درآمد فراهم شود.

کشور ترکیه به دلیل نزدیکی به کشورمان ایران یکی از مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی بشمار می آید. زیرا مدارک اعطایی ترکیه مورد تایید اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی است. آنچه ممکن است ذهن مخاطب را به خود درگیر کند، مقدار هزینه‌های تحصیل در ترکیه است. اما، متقاضیان می توانند با دریافت بورسیه های تحصیلی ترکیه تحصیل خود را بصورت رایگان یا نیمه رایگان انجام دهند .

انواع بورسیه تحصیلی ترکیه:

بورسیه تورک بورسلاری

بورسیه دانشگاه فنی خاورمیانه(METU)

بورسیه دانشگاه سابانچی

بورسیه تحصیلی Tubitak

بورسیه تحصیلی اراسموس

بورسیه تحصیلی تبادل دانشجوی فارابی

بورسیه YTB ترکیه

لازم به یادآوری می باشد بسیاری از دانشگاههای ترکیه بورسیه تحصیلی ارائه می دهند و ما مهم ترین آنها را برای شما معرفی نمودیم .

برای ورود به دانشگاههای بین المللی باید در آزمون های بین المللی زبان شرکت نمایید برای افزایش آگاهی در این زمینه کلیک فرمایید.

پیام بگذارید

X