آیا اتباع خارجی می توانند با یک مجوز کار در مکان های مختلف کار کنند؟

ابتدا، باید بدانید که درخواست مجوز کار (چالیشما ایزین)برای اتباع خارجی در ترکیه برای شغل های مشخص شده توسط کارفرمایان انجام می شود.

 به همین دلیل، اتباع خارجی نمی توانند شخصا درخواست دریافت مجوز کار نمایند و یا از مجوزهای کاری که قبلاً اخذ کرده اند برای کار در شرکت دیگری استفاده کنند، حتی اگر اعتبار آن منقضی نشده باشد.

درخواست های مجوز کار فقط برای شرکت متقاضی و شغلی که در آن کار می کنید معتبر است و اگر در شرکت یا شغلی غیر از آن کار کنید اعتبار قانونی خود را از دست می دهد.

از آنجایی که مجوز کار در چارچوب شرایط مشخص شده طبق قوانین اجرا شده در ترکیه صادر می شود، اگر فرد خارجی محل کار را که از آن مجوز کار دریافت کرده است را ترک کند، مجوز کار وی حتی اگر منقضی نشده باشد، اعتبار خود را از دست می دهد. به همین ترتیب، با یک مجوز کار نمی توان در بیش از یک شرکت کار کرد.

اگر فرد خارجی محل کار فعلی خود را ترک کند و در یک محل کار جدید شروع به کار کند، کارفرمای جدید باید برای مجوز کار جدید اقدام نماید.

اگر درخواست مجوز کار جدید تایید نشده باشد، به طور خودکار مجوز قبلی لغو نمی شود. در صورت تایید درخواست جدید، مجوز کار قدیمی شخص لغو می شود.

 اتباع خارجی باید ظرف مدت یک هفته پس از ابلاغ قانونی، درخواست کار قدیمی لغو شده خود را به وزارت کار و تامین اجتماعی تحویل نمایند.

پیشنهاد می شود مطلب نحوه ثبت شرکت در ترکیه را مطالعه فرمایید.

پیام بگذارید

X