آیا محدودیتی برای خرید زمین توسط خارجی ها در ترکیه وجود دارد؟

آیا با خرید زمین نیز می‌توان شهروندی ترکیه را دریافت کرد؟

خارجیان چندمتر زمین میتوانند در ترکیه خریداری کنند؟

این موارد سوالاتی هستند که بسیاری از افراد در خصوص خرید زمین و مستغلات در ترکیه با آن روبه رو هستند، در ادامه با استناد به قانون ترکیه در این خصوص توضیح داده شده است:

کشور ترکیه با توجه موقعیت استراتژیکی که دارد، مورد توجه بسیاری از خارجیان برای سرمایه‌گذاری است.بسیاری از افراد فکر میکنند برای گرفتن شهروندی ترکیه حتما باید ملک خریداری کنند، اما لزوما اینطور نیست، همچنین بسیاری از افراد نیز نمی‌خواهند سرمایه خود را بر روی ملک برای اخذ شهروندی سرمایه گذاری کنند. در این خصوص در قوانین ترکیه اینطور مطرح شده است:

در محدوده بند (ب)، بند دوم ماده 20 آیین نامه اجرای قانون شهروندی ترکیه، از عبارت خرید اموال غیرمنقول صحبت شده است و نوع ملک مشخص نشده است. بنابراین با خرید هرگونه اموال غیر منقول اعم از زمین، ملک تجاری، ملک مسکونی و … به ارزش حداقل 400 هزاردلار با شروط ذکر شده، می‌توان بر ای اخذ شهروندی اقدام نمود.

با توجه به ماده یک قانون املاک و مستغلات شماره 6302 ترکیه، یک فرد خارجی میتواند تا 30 هکتار اموال غیرمنقول داشته باشد. در واقع این 30 هکتار، مجموع متراژ تمامی اموال غیر منقول یک فرد خارجی در ترکیه است نه صرفا یک ملک. این محدودیت متراژ در گذشته بسیار کمتر بوده است. در پی این اصلاحات، به هیئت وزیران نیز این اجازه داده شده است که در صورت صلاحدید این محدودیت 30 هکتار را تا دوبرابر یعنی 60 هکتار افزایش دهند. یعنی یک فرد خارجی میتواند با صلاحدید هیئت وزیران در ترکیه تا 60 هکتار اموال غیر منقول داشته باشد.

بر اساس ماده 35 قانون شماره 2644 املاک و مستغلات، افراد خارجی که زمین‌های با مجوز ساخت و ساز خریداری می‌کنند، موظف هستند طی مدت دو سال پروژه و درواقع نقشه آن را به تائید وزارتخانه مرتبط برسانند. در غیر اینصورت وزارتخانه می‌تواند با ارزش‌گذاری زمین خریداری شده را به فروش می‌گذارد و آن را به فرد پرداخت می‌کند. در واقع زمین را از اختیار فرد در می‌آورند.

بنابراین افراد خارجی می‌توانند در ترکیه زمین زراعی یا عمرانی خریداری نمایند. و برای شهروندی نیز از روی این املاک خریداری شده اقدام نمایند، یعنی لزومی برای خریدن ملک مسکونی (konut در زبان ترکی) نیست، و قانون شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری شامل تمامی اموال غیرمنقول می‌شود. همچنین خارجیان می‌توانند تا 30 هکتار در ترکیه اموال غیرمنقول داشته باشند، که در صورت صلاحدید هیئت وزیران میتوانند این مقدار میتواند تا 60 هکتار باشد.

اطلاعات جمع آوری شده در وبسایت وفالگال تماما بر اساس قوانین رسمی کشور ترکیه بوده و تلاش ما این است که این قوانین را به زبان ساده و کاربردی به اطلاع هموطنانمان برسانیم.

اگر در زمینه خرید املاک و مستغلات و سرمایه‌گذاری در زمینه اموال غیرمنقول در کشور ترکیه نیاز به راهنمایی دارید از صفحه تماس با ما ارتباط بگیرید، مشاوران ما آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

شما می توانید برای دریافت اقامت مقاله اقامت از طریق ملک را مطالعه فرمایید.

پیام بگذارید

X