یکی از ملزومات اصلی برای مهاجرت تحصیلی ثبت نام در آزمون های بین المللی است تا بتوان امتیاز پرونده تحصیلی را به شدت افزایش دهد و به همین دلیل شانس گرفتن ویزای کشور مقصد را بیشتر کند.همچنین با قبول شدن در آزمون های بین المللی ورودی به دانشگاه ها هزینه های فرد مهاجر به طور چشمگیری کاهش می یابد.

***آزمون بین المللی SAT*** آزمون بین المللی SAT برای وارد شدن به رشته های دانشگاه هایی پزشکی و دندان پزشکی است.این آزمون بین المللی مورد تایید در دانشگاه های آمریکا، اروپا و ترکیه است. شما میتوانید برای شرکت در آزمون بین المللی اس ای تی در هر کشوری مثل ترکیه شرکت کنید و نمره قبولی خود را برای همه دانشگاه های اروپا و آمریکا ارائه دهید.

 ***آزمون بین المللی DUS*** آزمون بین المللی DUS مشابه آزمون بین المللی اس ای تی هست ولی منحصرا برای رشته دندان پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد.

***آزمون بین المللی TUS***

آزمون بین المللی TUS برای دانشجویانی است که میخواهند در کشور ترکیه تخصص های پزشکی، دندانپزشکی، دام پزشکی و شیمی را بگیرند باید در این آزمون شرکت کنند.

 نکات مهم درباره آزمون بین المللی TUS این است که زبان این آزمون ترکی استانبول است و باید برای شرکت در آزمون تی یو اس تسلط به این زبان داشته باشید.

نکته بعدی نیز تعداد دفعات این آزمون است.

 این آزمون بر خلاف دیگر آزمون های ترکیه فقط سالی دو بار در آوریل و سپتامبر برگزار میشود.

***آزمون YOS ***

مشابه همان فرآیند کنکور کشور ایران است. با این تفاوت که در حال حاضر هر دانشگاه  برای خود یک آزمون یوس منحصر به فرد خود را دارد. این آزمون دارای سه بخش ریاضی، هندسه و هوش میباشد.

***آزمون YDS***

این آزمون مناسب افرادی است که میخواهند در کشور ترکیه در رشته کارشناسی ارشد تحصیل کنند.

برای افرادی که میخواهند به جای آزمون های زبان انگلیسی که در رشته های کارشناسی ارشد ترکیه اجباری است آزمون YDS جایگزین مناسبی است.

***آزمون ALES***

آزمون آلس برای ورودی مقاطع کارشناسی ارشد در کشور ترکیه مورد استفاده قرار میگیرد.

اگر میخواهید در دانشگاه های دولتی و ممتاز ترکیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنید باید آزمون ALES را شرکت کنید.

این آزمون به شدت رقابتی است و همچنین برای ورود به کادر دانشگاهی و استخدام به عنوان استادیار، مترجم، محقق و … در دانشگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد.

شرکت در این آزمون برای کسانی که میخواهند در برنامه اراسموس ترکیه برای اعزام دانشجو به اروپا شرکت کنند الزامی می باشد.

***آزمون بین المللی GRE***

یکی از معروفترین آزمون های بین الملل جی آر ای میباشد که برای مقاطع تحصیلات تکمیلی در سطح بین المللی انجام میشود. برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های مطرح جهان و گرفتن فاند و بورسیه باید در آزمون بین المللی GRE شرکت کنید.این آزمون در دانشگاه های ترکیه نیز قابل استفاده است.

برای ثبت نام آزمون بین المللی GRE در ترکیه احتیاجی به داشتن کیملیک ( اقامت ترکیه ) یا شهروندی ترکیه را ندارید.

 زبان این آزمون انگلیسی می باشد و شما باید درک مطلب خوبی در زبان انگلیسی داشته باشید.

***آزمون بین المللی ACCA ***

انجمن حسابداران انگلیس برای ورود به دوره حرفه ای در حوزه کارشناس مالی باید در آزمون بین المللی ACCA شرکت کنید.

توجه داشته باشید دوره ای سی سی ای 3 تا 4 سال طول میکشد و در همه کشور ها قابل ارائه هستند.

البته این آزمون بر اساس کشوری که شما درخواست بدید برخی از سوالات ان متفاوت است.

***آزمون بین المللی GMAT ***

آزمون جی مت برای ورود به رشته MBA در دانشگاههای دنیا مورد استفاده قرار میگیرد.

همچینن این آزمون برای رشته های مالی و کارشناسی مالی مورد استفاده قرار میگیرد.

آزمون بین المللی جی مت به صورت اینترنتی نیز برگزار میشود و برای قبولی در مراکز معتبر باید نمره ای بین 600 تا 700 کسب کنید.

***آزمون بین الملل CFA***

آزمون بین الملل CFA برای کسانی است که میخواند در بازار های مالی و تحلیلگر های مالی کار انجام دهند مناسب است.

به دلیل بالا بودن سطح آزمون بین المللی سی اف ای اعتبار این سرتیفیکیت بسیار بالا است و در تمامی کشورها مورد استفاده قرار میگیرد.

این آزمون بالاترین و معتبرترین مدرک شناخته شده در بین آزمون های حوزه سرمایه گذاری و حوزه مالی می باشد. 

***آزمون بین الملل USMLE***

اگر شما به عنوان یک پزشک با داشتن مدرک پزشکی خود قصد طبابت در کشور آمریکا یا کانادا را داشته باشید باید در آزمون بین الملل USMLE شرکت کنید.

تمامی کسانی که خارج از کشور آمریکا و کانادا مدرک تحصیلی پزشکی خود را دریافت کرده باشند باید در این آزمون شرکت کنند. این آزمون سه مرحله داشته و در واقع یکی از مهمترین و معتبرترین آزمون های پزشکی در دنیا میباشد.

***آزمون بین المللی تافل و آیلتس***

هر دو این آزمون ها معتبر می باشد و مورد تایید دانشگاه های انگلیسی زبان اروپا و آمریکا میباشد.

آزمون بین الملل آیلتس انگلیسی بریتیش است و تحت نظر دانشگاه کمبریج فعالیت میکند.

آزمون بین المللی تافل نیز همانند ازمون آیلتس برای سنجش سطح زبان انگلیسی میباشد و مورد تایید تمامی دانشگاه های آمریکا میباشد.

***ثبت نام درآزمون های زبان ترکی***

آزمون تومر، از آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های ترکیه است و سطح زبان ترکی شما را به‌عنوان یک دانشجوی خارجی ارزیابی می‌کند. این آزمون، مانند گواهینامه‌های زبان انگلیسی تافل (TOEFL) و آیلتس (IELTS) برای تحصیل در ترکیه و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور، از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از مهم‌‌ترین پیش‌شرط‍‌های ورود به دانشگاه‌های کشورهای خارجی، داشتن دانش کافی زبان تحصیلی آن کشور است.

کلمه Tomer، مخفف عبارت Türkçe Öğretim Merkezi به معنی آموزش زبان ترکی است.

آزمون تومر برای دانشگاه‌هایی مورد نیاز است که زبان تدریس در آن‌ها ترکی است. برای سایر دانشگاه‌های انگلیسی زبان داوطلبان باید مدرک زبان آیلتس یا تافل ارائه بدهند. البته باید توجه داشته باشید که نه تنها دانشجویانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند، بلکه تمامی افرادی که قصد کار و زندگی در ترکیه را دارند هم باید مدرک زبان تومر را ارائه بدهند. هدف از برگزاری آزمون تومر (Tomer)، ارزیابی سطح زبان ترکی متقاضیان است.

***مدرک زبان تومر در دو نوع ارائه می‌شود:***

گواهی‌نامه تومر (Sertifika) : گواهی‌نامه تومر، در مدت زمان کوتاهی قابل دستیابی است. این گواهی، شامل دریافت سرتیفیکا یا مدرک سطح مقدماتی A٢، سطح متوسط B٢ و سطح پیشرفته C١ است و دارای اعتبار دو ساله است.

دیپلم تومر (Diploma) : دیپلم تومر به معنی داشتن مهارت کامل در زبان ترکی استانبولی است و از لحاظ اعتبار، هیچگونه محدودیت زمانی برای این دیپلم وجود ندارد. دیپلم تومر برای سطوح متفاوت ارائه می‌شود. مدرک دیپلم تومر، نه تنها برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه بلکه برای ورود به بازار کار در ترکیه هم مورد نیاز است. بنابراین افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه برای کار را دارند، باید در این آزمون نمره C۲ را کسب نمایند.

آزمون تومر از چهار بخش شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن تشکیل شده است. در صورتی که فرد توانایی پاس کردن یکی از ۴ مهارت اصلی در این آزمون‌ را نداشته باشد، باید در آزمون جبرانی آن شرکت نماید. در صورتی که داوطلب در بیش از یک دوره رد شود، باید دوباره در دوره شرکت کند.  در نهایت بعد از گذراندن تمامی دوره‌ها، به متقاضیان دیپلم تومر داده می‌شود.

***مدت زمان پاسخگویی به آزمون تومر***

آزمون تومر از ۱۰۰ سوال تشکیل شده است و داوطلبان برای پاسخگویی به این صد سوال ۲۴۰ دقیقه زمان دارند. نتایج این آزمون بین ۱۰ الی ۱۵ روز بعد از برگزاری آزمون اعلام می‌شود.

***نحوه ثبت‌نام در آزمون تومر***

محل زندگی متقاضیان و مرکزی که آن‌ها قصد دارند در آزمون TÖMER شرکت کنند، در میزان پرداخت هزینه‌های مورد نیاز، شرایط ثبت نام و پرداخت تاثیر دارد. بنابراین برای پی بردن به اطلاعات دقیق در خصوص شرایط، اسناد و هزینه‌های ثبت نام آزمون تومر، می‌توانید به موسسه برگزار کننده این آزمون یا وب سایت‌های آن‌ها مراجعه کنید.

پیام بگذارید

X