در چند روز اخیر، خبری مبنی بر افزایش حداقل ارزش ملک برای اخذ اقامت خارجیان از طریق ملک در فضای مجازی منتشر شده است. بسیاری از افراد به خصوص در اینستاگرام از افزایش این سقف خبر داده‌اند، و مدعی هستند که پس از تماس با 157 (مرکز تماس اتباع خارجی اداره مهاجرت) این خبر تائید شده است. اما آیا این خبر صحت دارد و حداقل ارزش ملک برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک برای خارجیان به 200هزار دلار افزایش یافته است؟

عموما، اداره مهاجرت ترکیه برای تغییر قوانین تاثیرگذار بر روی پروسه اخذ اقامت و تغییر شروط، ابلاغیه‌ای رسمی منتشر می‌کند. وهمچنین در این ابلاغیه که از سایت خود اداره مهاجرت بایستی در دسترس باشد نیز تاریخ اعمال شرایط جدید، اعلام میگردد. مانند زمانی که حداقل ارزش ملک برای اخذ اقامت ملکی در شهرهای بزرگ 75هزاردلار اعلام شد در ابلاغیه تاریخ مشخصی نیز برای اعمال شرایط جدید اعلام گردید.

به همین دلیل همیشه بایستی منتظر ابلاغیه رسمی از سوی خود اداره مهاجرت در خصوص شرایط جدید بود. اما اگر ابلاغیه‌ای در خصوص افزایش این مبلغ به 200هزاردلار صادر شود، برای کسانی که در این مدت ملک خریداری کرده‌اند اما هنوز اقامت ملکی آنها صادر نشده است و اقدام نکرده‌اند چه اتفاقی می‌افتد؟

این قانون عطف به ماسبق نمی‌شود، یعنی اگر امروز این قانون تصویب شود و شخص روز قبل ملک خریداری کرده باشد، این افزایش ارزش ملک خریداری شده شامل حال شخص نمی‌شود. و شخص با قانون روز قبل که در این مثال خرید ملک به حداقل ارزش 75هزاردلار بوده است برای اخذ اقامت اقدام می‌کند.

لطفا توجه داشته باشید، صحت و اعتبار تمامی اخبار در حوزه شرایط جدید اخذ اقامت را بهتر است از سایت خود اداره مهاجرت بررسی نمایید.

پیشنهاد می شود مقاله پاسپورت ترکیه را مطالعه فرمایید.

پیام بگذارید

X